איך לרדת במשקל?
איזו שאלה פשוטה שהתשובה עליה כל כך מסובכת.
אפשר לשאול את אותה השאלה מהכיוון ההפוך- למה עליתי במשקל?

כשאנחנו צעירות והכל מאוזן (-השינה, הווסת, אין לנו מתח חריג) חסכון בקלוריות
יוביל מיד לירידה במשקל. כולנו זוכרות את הימים בהם הפסקנו לאכול לחם ומתוקים ומיד המשקל היה יורד.

אבל, ככל שמתבגרים וההורמונים מתחילים להשתנות הירידה במשקל נעשית קשה ואיטית יותר. יש עוד כמה משתנים במשוואה- רק לספור קלוריות לא מספיק. מגיע שלב שצריך להתייחס להורמונים כדי לרדת במשקל, למשל להורמון השינה (מלטונין), המתח (קורטיזול), לאסטרוגן (משפיע על אגירת שומן), פרוגסטרון (משפיע על אגירת נוזלים).

יש לי עוד דבר לחדש לכן- הרעב, והדחף למתוקים גם הוא מושפע מהורמונים
ולא רק מ "כוח רצון" או "שליטה עצמית". אין לך מה לשפוט את עצמך אם את רעבה יותר או אם היום אכלת יותר שוקולד.
הורמון הרעב, השובע והאינסולין מנהלים את ה"משחק" לא רק הבחירה האישית שלך.

מה זה אומר ?!

החל מגיל מסוים- גרעון קלורי לא יוביל בהכרח לירידה במשקל, הוא פשוט כבר לא מספיק. להיפך, גרעון קלורי, או דיאטת "כאסח" יכולה להוביל להשמנה.
איך?
למה בעצם?
כאשר אנחנו מתחילות דיאטה ומגבילות את הקלוריות ל 1000 או אפילו 800 קלוריות ליום, הגוף שלנו משנה את כמות הקלוריות שהוא מוציא מתוך ניסיון להגן על עצמו. אחרת הוא יאבד מהר מידי שומן וחלבון ועלול לפגוע בעצמו.
לרוב, הגוף מגיב לאחר 3-4 שבועות של הגבלה קלורית בהפחתת ההוצאה הקלורית. זו הסיבה שמרבית הדיאטות מפסיקות להשפיע אחרי חודש וחצי. זו גם הסיבה שלכל דיאטה יש מחזורים- האצה, ירידה ושימור.

לסיכום,
מגיע שלב בו הגוף כבר לא מתפקד כמו מחשבון- הכנסת 1,000 קלוריות והוצאת 1.500 קלוריות- אז תרדי במשקל.
סוג הקלוריות הנכנסות והאופן בו הן נצרכות משפיע מאוד על קצב חילוף החומרים*

אז הבנו "למה עליתי במשקל?" אבל עוד לא הגענו ל "איך לרזות".

בפוסט הבא ארחיב בדיוק על הנושא הזה.
מוזמנת לעקוב :- )

לתיאום 072-2499861
**תמונה- Photo by Anna Pelzer on Unsplash

לתיאום פגישה 
072-2499861052-6146854
רעננה, אחוזה 198. מרכז גולן.
תוכלי גם להשאיר הודעה
ונחזור אלייך- לחצי כאן

הצטרפי לדיוור חודשי - מידע, טיפים, מתכונים, תכנים מרחבי העולם ופוסטים חדשים.

אני אשמח למסור לך פרטים נוספים

אחוזה 198, מרכז גולן, רעננה