צמצום קלוריות ופעילות גופנית לא תמיד יובילו לירידה רצופה במשקל. תמיד נגיע לנקודה בה המשקל לא ימשיך לרדת. לכל גוף יש את ה BSW – משקל בסיסי מסוים. אם תנסה לרדת מתחת למשקל זה, ינסה הגוף תמיד ישאף להעלות חזרה.

עד לאחרונה הכרנו את המשוואה- הפחתת הקלוריות+ פעילות גופנית = ירידה במשקל. אולם, מחקרים רבים מראים כי הפחתת קלוריות לא הביאה לירידה במשקל קבועה ורצופה. הנבדקים לא מצליחים לרדת במשקל בצורה עקבית ומרביתם אם לא כולם מעלים חזרה את המשקל
אז מה בעצם שולט במשקל הגוף הבסיסי? *הורמונים*

הדרך היחידה שאנחנו יכולים לרדת במשקל בהצלחה היא להשפיע על BSW (-משקל קבוע שנקבע בהתאם לגנטיקה שלנו והמאזן הקלורי שאנו צורכים ומנצלים) בעזרת וויסות המאזן ההורמונלי בגוף (HOT).
ישנם כמה הורמונים המשפיעים על קצב הניצול הקלורי, כלומר על כמות הקלוריות שננצל ביום. ישנם הורמונים המשפיעים על האופן בו נאגור שומן.

לדוגמא, כולנו מכירות את האינסולין- אותו הורמון שמוזכר תמיד כשמדברים על סוכרת.
מסתבר שלאינסולין יש השפעה משמעותית (!) על אגירת השומן.
מחקרים מראים כי עלייה ברמת האינסולין מובילה להשמנה. במילים אחרות ככל שרמות האינסולין בדם גבוהות יותר, צבירת המשקל גבוהה יותר.

הבשורה הגדולה בנתון הזה שירידה במשקל לא תלויה רק במוטיבציה או כוח רצון או עצלנות. כאשר רמות האינסולין לא מאוזנות ירידה במשקל לא תתאפשר, ויותר מכך- העלייה במשקל לא תהיה קשורה לאופן האכילה.

מחקר מעניין שמדגים את העיקרון הזה בדיוק, עוסק בטיפול אינטנסיבי בחולי סוכרת.https://bit.ly/1Vep6Jq
המחקר בדק מה קורה כאשר מקבלים מינונים גבוהים של אינסולין ? האינסולין גורם להם לעלות במשקל.
ככל שלוקחים יותר אינסולין, כך מעלים יותר משקל.

החוקרים לקחו 14 חולי סוכרת והגדילו את מינון האינסולין שלהם עד שערכי הסוכר היו כמעט נורמלים. בהתחלה, הם היו על כדורים בלבד. לאחר 6 חודשים, אינסולין הוגדל עד שהם לקחו בממוצע 100 יחידות ליום.

משקל הגוף גדל בעלה למרות שהם שינו את התפריט היומי שלהם. במילים אחרות, למרות שהם אכלו פחות, החולים עלו במשקל. זה אומר שלא עודף הקלוריות גרם לעליה במשקל. אלא, האינסולין.

חשוב לציין כי ישנן תרופות אחרות לטיפול בסכרת שאינן מעלות את רמות האינסולין. תרופות מסוג מטפורמין מעלות את הרגישות של התאים לאינסולין. משפחה נוספת של תרופות המעודדת את הלבלב לייצר יותר אינסולין . תרופות מהמשפחות האלו שאינן מעלות את רמות האינסולין באופן משמעותי אין מובילת להשמנה.

תחת השפעת האינסולין גופנו מקבל הוראה "לצבור שומן".
אם כך, השאלה היא לא מה עלי לאכול או איזה תפריט מתאים לי. אלא, איך לאזן את האינסולין ?

הצלחתי לעניין אותך?
סקרנית להמשך… תכתבי לי

** הפוסטים הנל משקפים את התיאוריה של ד"ר פאנג, מזמינה אתכן לבקר באתר שלו **
https://bit.ly/2T6qcsG

לתיאום פגישה 
072-2499861052-6146854
רעננה, אחוזה 198. מרכז גולן.
תוכלי גם להשאיר הודעה
ונחזור אלייך- לחצי כאן

KETO# לנשים

DO IT RIGHT

כל מה שאת צריכה לדעת על

תזונה קטוגנית

הצטרפי לדיוור חודשי - מידע, טיפים, מתכונים, תכנים מרחבי העולם ופוסטים חדשים.

אני אשמח למסור לך פרטים נוספים

אחוזה 198, מרכז גולן, רעננה