מאמרים - ירידה במשקל

סוג דם תזונה לפי סוג דם

סוגי הדם השונים מגיבים כימית עם האוכל שאנו אוכלים ובעיקר עם הלקטינים הנמצאים במזון. לקטין הוא חלבון עם "שיניים מסוכרות" (=גליקופרוטאין) המסוגל להיקשר עם הסוכרים המזוהים עם סוג הדם. הקשירה של הלקטין אל סוכרים אחרים מביאה לקשירה צולבת כמו הדבקה עד שנוצר אוסף של תאים קשורים זה לזה (= אגלוטינציה). לפי ד"ר פיטר דאדמו סוגי הדם השונים מגיבים בצורה אחרת עם האוכל שאנו בוחרים. כל סוג דם מגיע עם "חבילה גנטית" שתקבע את הנטייה למחלות מסוימות, לתכונות אופי דומננטיות, את התגובה לטיפולים תרופתיים, חסרים תזונתיים.

קראי עוד
קורטיזול והשמנה או למה המשקל לא זז

בתקופה האחרונה אני נפגשת עם מטופלות רבות  המשתדלות ומקפידות על תפריט מאוזן וארוחות מסודרות אבל לא רואות שינויי במשקל. המשקל לא זז.  הן מיואשות ומתוסכלות מהמצב ומגיעות לקליניקה כדי לחפש דרך לרדת במשקל. מה עושים במצב הזה? למה בעצם המשקל לא זז?

קראי עוד
תפוח ואגס בגיל המעבר

בגיל המעבר צורת הגוף נוטה להשתנות בעקבות הירידה ברמות האסטרוגן. ישנה נטייה לצבור יותר שומן סביב המותניים ולאבד מסת שריר, אלא אם את מקפידה על פעילות גופנית. כלומר בגיל המעבר מרבית הנשים מסגלות לעצמן צורת תפוח גם אם הן לא מוסיפות במשקל. השינוי בצורת הגוף מתבטא ב"צמיג" החדש סביב הבטן. בעזרת דיקור מדויק ומקצועי ושינוי תזונתי ניתן להוריד את אותו צמיג ולהקטין את הקיף המותניים. הירידה במשקל בגיל המעבר מתחילה לרוב מאזור הבטן מאחר והשומן התוך בטני זמין יותר לעומת השומן התת עורי.

קראי עוד
ירידה נכונה במשקל מדידת אחוז שומן ומסת שריר

ירידה נכונה במשקל תראה ירידה באחוז השומן ועלייה במסת השריר. מדידת אחוז השומן, המים ומסת השריר היא בדיקה ממוחשבת, לא פולשנית ומהירה. המדידה מתבצעת על ידי משקל ממוחשב  בעל בטכנולוגיה של מוליכות ביו חשמלית - BIA = BIO IMPEDANCE ANALYSIS. החיישנים עליהם נשענת כף הרגל מעבירים זרם חשמלי נמוך ולא מורגש. הזרם החשמלי מועבר בין רקמות הגוף השונות. בניגוד למה שמקובל לחשוב מיקום השומן חשוב לא פחות ממשקלו. נהוג להבחין בין שומן הממוקם באזור הבטן ויוצר צורת גוף דמוית תפוח לעומת שומן הממוקם באזור האגן ומדמה את הגוף לאגס . במרבית במקרים השומן הבטני מסוכן יותר משומן הממוקם באזור האגן.

קראי עוד
כיצד מתגברים על רעב מוגבר

"אני חוזרת מהעבודה וישר הולכת למקרר. ניגשת למקרר ומחליטה להכין לי ארוחה כמו שצריך, כדי להשתלט על הרעב. אבל זה לא מספיק. לוקחת עוגיה, עוד עוגיה. פרי, מעדן קפה...אוכלת ואוכלת..."  נשים רבות מתלוננות על תחושת רעב ובעיקר דחף למתוקים בשעות הערב. המשיכה למתוקים אינה תורמת לתחושת השובע. להיפך, אכילת מתוקים רק מעצימה ומגבירה את הרעב.

קראי עוד